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Forschungsprojekte

The History Department is cooperating with the Research Unit Borders of the SCRIPTS Cluster of Excellence

 
Principal Investigators: Prof. Jessica Gienow-Hecht and Prof. Steffen Mau

Borders determine who belongs to a group or society and who can be legitimately excluded. Paradoxically, the liberal script both grants the nation state the control over its borders while also constraining it from doing so, for such an act in turn contradicts the idea of personal and economic freedom and mobility. For more, click here.

 

Excellence Cluster “Contestations of the Liberal Script”

Cluster of Excellence “Contestations of the Liberal Script“ (SCRIPTS) with Prof. Jessica Gienow-Hecht as Principal Investigator has been approved. For more info, click here.

 

Research Projects in Progress

  • RU Borders project "Gender, Borders, Memory: Contestation of the Liberal Script in the Catalan Separatist Movement" » zum Projekt
  • DFG project “Music and Human Rights, “The Quest for Harmony: Classical Music, Emotion, and the Discourse of Human Rights in the United States since World War Two » zum Projekt

Completed Research Projects

  • Sonderforschungsbereich 700 "Governance in Räumen begrenzter Staatlichkeit" » zum Projekt
  • Eine Geschichte - Zwei Perspektiven: Kulturspezifische Übersetzungsfunktionen des "exotisch Fremden" am Beispiel der "Terms of Trade" an der pazifischen Nordwestküste anhand der Sammlungen der Staatlichen Museen zu Berlin » zum Projekt
  • Constructing Uncle Sam: Inhalte, Mittel und Wege des Kulturtransfers zwischen Großbritannien und den USA im 19. Jahrhundert » zum Projekt
  • Transatlantic Degree Programs Project » zum Projekt
  • Auswandererbriefe aus Nordamerika » zum Projekt
  • Akteure der kulturellen Globalisierung, 1860 - 1930 » zum Projekt
  • Colonial Governance und Mikrotechniken der Macht: Englische und französische Kolonialbesitzungen in Nordamerika, 1680-1760 (Teilprojekt B3 im Rahmen des SFB 700 "Governance in Räumen begrenzter Staatlichkeit: Neue Formen des Regierens?") » zum Projekt